Concept information
Voorkeursterm
Service level agreement
Definitie
- Een overeenkomst tussen een IT-serviceprovider en een klant.
Heeft breder begrip
Alternatieve term
- dienstenniveau overeenkomst
- DNO
- SLA
Toelichting
- De SLA beschrijft de IT-dienst, legt service level targets vast en definieert de verantwoordelijkheid van de IT-serviceprovider en de klant. Een afzonderlijke overeenkomst kan verschillende IT-diensten of verscheidene klanten bevatten.
Bron
- ITIL begrippenlijst en afkortingen
Behoort tot groep
URI
https://begrippen.archixl.nl/archixl/nl/page/ServiceLevelAgreement
{{label}}
{{#each values }} {{! loop through ConceptPropertyValue objects }}
{{#if prefLabel }}
{{/if}}
{{/each}}
{{#if notation }}{{ notation }} {{/if}}{{ prefLabel }}
{{#ifDifferentLabelLang lang }} ({{ lang }}){{/ifDifferentLabelLang}}
{{#if vocabName }}
{{ vocabName }}
{{/if}}